13 oktober 2017- Burgers, zorgprofessionals, bestuurders, politici en innovators kunnen sinds deze week kennismaken met slimme technologieën op het gebied van zorg. Dat kan de komende vier maanden in een pop-up-winkel aan de Lijnbaan in Rotterdam.

Slimme zorgtechnologieën
De Zorginnovatiewinkel (‘Zorg van Nu’) is een initiatief van het ministerie van Volksgezondheid en het bureau Zorginnovatie. Slimme zorgtechnologieën kunnen volgens het ministerie ervoor zorgen dat mensen ook op hogere leeftijd een betere kwaliteit van leven hebben. Technische hulpmiddelen kunnen er ook aan bijdragen dat mensen zo lang mogelijk zelfstandig (en dus comfortabel) thuis kunnen blijven wonen.

Productdemonstraties
In de winkel zijn demonstraties van producten. Waaronder dus ook Kijksluiter! Daarnaast kunt u zelf uitproberen hoe toepassingen werken die de gezondheid meten, zoals bloeddrukmeters. U kunt ook uw zorgvragen stellen en suggesties geven voor het oplossen van zorgproblemen.

Meer informatie
Openingstijden: dinsdag, woensdag en donderdag van 10.30-16.30 uur. Wilt u meer weten over de Zorginnovatiewinkel en de agenda bekijken? Bezoek dan de website Zorginnovatiewinkel Rotterdam.