17 januari 2018- Goede en laagdrempelige geneesmiddeleninformatie is de basis voor goed geneesmiddelengebruik. De bijsluiter is de meest vertrouwde bron van informatie, maar is voor velen moeilijk te begrijpen. Hoe zorg je ervoor dat in het digitale tijdperk, laagdrempelige en begrijpelijke geneesmiddelinformatie iedereen bereikt en hoe stimuleer je mensen hier kennis van te nemen?

Tijdens de E-healthweek op dinsdag 23 januari organiseren Stichting Kijksluiter en Stichting Health Base een bijeenkomst voor patiënten, zorgverleners, beleidsmakers en andere geïnteresseerden over de beschikbaarheid van geneesmiddeleninformatie. Deze bijeenkomst vindt plaats bij JOINN! in Houten van 12:00 tot 14:30. Centraal staat de vraag hoe en waar patiënten informatie over geneesmiddelen het liefst willen ontvangen of het makkelijkst kunnen vinden. Tijdens een rondetafelgesprek, onder begeleiding van Ineke Hazelzet van Stichting Ikone, zullen verschillende vragen worden voorgelegd aan patiënten die zijn afgevaardigd door Patiëntenfederatie NL, Stichting Pharos, en Stichting Ikone.

Health Base en Kijksluiter organiseren dit event vanuit de gezamenlijke doelstelling de kennis over geneesmiddelen te verbeteren ter bevordering van goed geneesmiddelengebruik. Samen presenteren zij een nieuw portaal waarin de gouden standaarden van geneesmiddeleninformatie in geschreven (GIP) en visuele (Kijksluiter) vorm naast elkaar kunnen worden aangeboden aan de patiënt; Wilt u kijken of lezen?

Event: Geneesmiddelinformatie: wat wil de patiënt?
Locatie: JOINN!, Houten
Tijdstip: 12.00 – 14.30
Toegankelijk voor mindervaliden
Deelname in overleg i.v.m. zaalgrootte, meer informatie via of info@stichtingkijksluiter.nl.