24 januari 2019

Dankzij de ondersteuning van Zilveren Kruis, biedt ongeveer 80% van de apotheken, vanaf 1 januari 2019, Kijksluiter aan. Dat betekent dat het overgrote deel van de Nederlandse geneesmiddelgebruikers toegang heeft tot Kijksluiter. Maar dat betekent nog niet dat Kijksluiter ook iedereen bereikt. Voor apotheken is het vaak ingewikkeld om Kijksluiter op een laagdrempelige manier aan te bieden aan ouderen en mensen die in een instelling verblijven. Daarom heeft Stichting Kijksluiter besloten in het kader van de e-Health week een actie te starten om ook deze groep mensen op weg te helpen met Kijksluiter.

In samenwerking met een aantal partners gaat Stichting Kijksluiter ervoor zorgen dat in 2019 een eerste groep instellingen en hun bewoners kosteloos een persoonlijke introductie tot Kijksluiter krijgen. Bewoners worden ondersteund bij het installeren van de Kijksluiter app en het klaarzetten van de juiste video’s. Samen met de instelling en de toeleverende apotheek wordt gekeken naar de beste manier om de bewoners te voorzien van Kijksluiter als er nieuwe geneesmiddelen worden voorgeschreven. De doelstelling is om ten minste 1000 bewoners op weg te helpen.

Gedurende de actie hoopt Stichting Kijksluiter te leren hoe ouderen en mensen in een instelling daarna op grote schaal bereikt en geholpen kunnen worden.